تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟
تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟
تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟

تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟

تاچه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟آیا مصرف قرص های پیشگیری عوارض دارد؟ آیا عقب انداخت و جلوگیری از بارداری ممکن است باعث نازایی زوجین شود؟

سوالاتی از این قبیل وجود دارد که جواب به آن ها برای هر یک از زوجین. کمکی قابل توجهی در راستای اقدام به بارداری یا پیشگیری آگاهانه از بارداری است. درنتیجه مرکز باروری و درمان ناباروری نیکان با توجه به سوالات زیاد در این زمینه که برای بانوان به وجود می اید. وظیفه خود دانسته تا در این مقاله به رفع سوالات شما عزیزان بپردازد. پس در این مقاله همراه ما باشید.

تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟ در واقع این سوالی است که باید توسط پزشکان متخصص به آن پاسخ داده شود. تا بانوان و زوجین عزیز بتوانند آگاهانه و با اطلاعات کافی از بارداری طبیعی خود جلوگیری کنند. تا در آینده زمانی که اقدام به بارداری کردند به مشکل برنخورند.

علت به تعویق انداخت بارداری چیست؟

اول باید بررسی کنیم که چرا برخی از بانوان یا حتی آقایون علاقه ایی نداند. بعد از ازدواج تا چند سال اقدام به بارداری کنند یا جدا از بحث علاقه چرا بارداری را به تعویق می اندازند. بر اساس نتیجه گیری هایی که توسط پزشکان و متخصص زنان طی چندسال اخیر انجام شده است. زوجینی که اقدام به جلوگیری از بارداری خود کرده اند در واقع دلایل مختلفی داشته اند. که این دلایل عبارت است از:

  1. ادامه تحصیل برای عر یک از زوجین (زن و مرد)
  2. مهاجرت به کشور های دیگر
  3. بهبود شرایط اقتصادی
  4. پایین بودن سن خانم یا اقا
  5. و…
مطالعه بیشتر  جراحی لاپاراسکوپی

نتیجه تمامی این دلایلی که بیان شدبه تعویق انداختن بارداری به زمانی بهتر است.

مدت زمان مناسب برای به تعویق انداختن بارداری چیست؟

سوالی که دراینجا مطرح میشود این است که تا چه زمانی میتوان این کار را انجام داد؟ یا تا چه زمانی این پیشگیری به صلاح زوجین است و خللی در روند طبیعی بارداری ایجاد نخواهد کرد؟ نکات قابل ذکری درباره این سوالات وجود دارد که مطرح میشود. تا زوجین به خصوص بانوان در رابطه با ان فکر کنند. و به صورت اگاهانه هر عملی را در این زمینه انجام دهند. و اقدام به تصمیم درستی کنند.

خانم ها همیشه با یک مقدار مشخصی از تخمک به دنیا می آیند. بنابراین کلیه خانم ها در واقع مصرف کننده تخمک های خود هستند نه تولید کننده آن.همین علل است که موجب ایجاد یائسگی،قطع قاعدگی یا قطع باروری میشود(مصرف کننده تخمک). یعنی تخمک ها به صورت تدریجی و آرام مصرف میشوند. تا به انتها ی ذخیره آن برسد.

تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟
تا چه زمانی میتوان بارداری را به تعویق انداخت؟

رابطه کیفیت تخمک ها با سن

این تخمک هایی که بانوان در طول زندگی خود مصرف میکنند. به این صورت نیست که کیفیت آن ها در همه مراحل و سنین بانو به یک صورت باشد. تخمک های بانوان زمانی که در سنین جوانی هستند بسیار با کیفیت تر هست. اما هر چه سن بالاتر میرود کیفیت تخمک ها افت پیدا خواهد کرد.

به طور معمول از سن 35به بالا با افت کیفیت تخمک مواجه خواهیم شد. خانم هایی که بالای سن 40 سالگی قرار دارند دارای کیفیت خیلی کمی از تخمک ها هستند. و از 45 سالگی به بالا به قدری این تخمک ها افت کیفیت پیدا خواهند کرد. که عملا خانم های 45 سال یا از این سن بالاتر را نابارور در نظر میگیرند.حتی اگر این بانوان دارای دوران قاعدگی باشند و دوران قاعدگی آن ها منظم و به موقع باشد.

مطالعه بیشتر  روش درمانی آی یو آی به چه کسانی توصیه می شود

باورهای غلط در رابطه با تخمک گذاری

یک باور غلط دیگری که در بین بانوان وجود دارد این است که تصور میکنند. که سن شناسنامه  آن ها با سن تخمدان آن ها یکسان است. اما بر گفته پزشکان این باور بسیار غلط بوده و به این صورت نیست. یعنی تخمدان ها سریعتر از سن شناسنامه ایی پیر میشوند. و قدرت خود را از دست میدهند. بنا براین یک خانم دارای سن 35 سال است ولی ممکن است تخمدان های آن 40 سال باشد. یعنی عملکرد تخمدان ها عالی و مناسب نباشد برای بارداری.

روش درست پیشگیری از بارداری

نکته ایی که باید در رابطه با این موضوع باید بیان شود روش صحیح و درست پیشگیری از بارداری است. اولین نکته ایی که باید به آن توجه شود سن مناسب برای بارداری است. اوج سنی که یک خانم در بهترین حالت برای بارداری قرار دارد بین 20 تا 25 سال است. از 25 تا 30 سال هم سن مناسبی برای بارداری است. پس جای نگرانی وجود ندارد. زیرا کیفیت تخمک ها در این دوره بسیار خوب است.

از 30 سالگی به بعد به آهستگی تعداد تخمک ها رو به کاهش هست. در نتیجه کیفیت تخمک ها هم کاهش می یابد. و از 35 سال به بعد عملا دیگه خانوم وارد دوره ایی میشود. که بارداری سخت بوده و کیفیت تخمک خا بسیار افت خواهد کرد. پیشنهاد دکتر زنان درباره این مسئله این است که، خانم هایی که به هر علتی میخواهند باروری را به تعویق بی اندازند. بهترین روش این است که تخمک های خود را فریز کنند. زیرا میشود که تخمک هارا قبل از 35 سالگی به دلیل اینکه بهترین کیفیت را دارند فریز کرد. تا در آینده زوجین به مشکلی برنخورند. یا مجبور نشوند از روش دیگر برای بارداری استفاده بکنند. همانند تخمک اهدایی، یا ای وی اف،  آی یو آی

مطالعه بیشتر  زایمان طبیعی

و اگر هم تمایل دارند تا بارداری طبیعی داشته باشند سنین جوانی را انتخاب کنند و زیاد بارداری خود را به تعویق نیندازند. زیرا علاوه بر اینکه کیفیت تخمک و تعداد ان مطرح است. سلامتی یک خانم ها برای روند بارداری مطرح است. هر چه بانوان جوانتر باشند دوران بارداری راحتری با عوارض کمتری را سپری خواهند کرد.

بهترین مرکز باروری ودرمان ناباروری

مرکز درمان ناباروری نیکان واقع در اقدسیه تهران با ارائه خدمات در جهت درمان ناباروری زوجین میتواند حرف اول را در ایران بزند. برای مراجعه و دریافت نوبت از این مرکز میتوانید به سایت کلینیک نیکان مراجعه کرده. و با دریافت مشاوره های لازم نسب به درمان نازایی خود اقدام کنید.

_______________________________________________

راه های ارتباطی با مرکز ناباروری نیکان

شماره تماس : ۰۲۱۷۱۰۶۲۰۰۰

آدرس پیج اینستاگرام مرکز ناباروری نیکان

کانال آپارات مرکز ناباروری نیکان

کانال نماشا مرکز ناباروری نیکان

_______________________________________________

4 دیدگاه ها

  • شیدا حسینی, 1400/02/01 @ 12:31 پاسخ

    سلام و خسته نباشید

    به نظر شما بهترین سن برای بارداری موفق چه سنی است ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 1400/02/06 @ 13:27 پاسخ

      25 تا سی سالگی بهترین سن برای بارداری است زیرا تخمک ها در بهترین حالت خود در این سن قرار دارند.

  • الناز رشیدی, 1400/02/01 @ 12:34 پاسخ

    سلام

    آیا برای سن بالای 41 سال بهترین روش بارداری چی می تونه باشه ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 1400/02/06 @ 13:26 پاسخ

      سلام خدمت شما همراه گرامی
      ای وی اف میتونه روش مناسبی باشه زیرا تخمک ها در این سن به شدت کاهش یافته و نیاز است که زیر نظر جنین شناس بهترین تخمک ها برداشته بشه و با اسپرم لقاح را تشکیل دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *